De Britse supermarktketen Asda is het jaar gestart met een grootschalige prijsverlagingscampagne. Hiermee wil de dochter van de Amerikaanse retailreus Walmart de concurrentie aangaan met discounters Aldi en Lidl.
In totaal investeert de keten vijftig miljoen pond in de prijsverlagingen van belangrijke producten als brood, vlees en verzorgingsproducten. Ook worden veel verse- en A-merkproducten in prijs verlaagd. Aangevuld met een media-offensief moet de campagne Aldi en Lidl het imago geven van ‘dure supermarkten’.De prijs van honderden producten wordt verlaagd naar een halve Britse pond. "Daardoor lijken discounters ineens duur", aldus een woordvoerder van Asda.
De actie van Asda volgt op cijfers over de groei van de Duitse prijsvechters in het Verenigd Koninkrijk. Uit onderzoek van marktanalist Kantar blijkt dat meer dan de helft van de Britten in de maanden september, oktober en november een bezoek heeft gebracht aan een van de twee discounters.
Asda bindt strijd aan met Aldi en Lidl
Gepubliceerd op 6 januari 2014 om 00:00
Reacties 0