FAME Plaza maakt winst na heropening

Muziekwinkel FAME Plaza schrijft drie maanden na de heropening zwarte cijfers. De Amsterdamse entertainmentwinkel was onderdeel van Free Record Shop en werd na het faillissement overgenomen door Arthur ter Braak en Jeroen de Ruiter.

Beide ondernemers zijn positief verrast door de zwarte cijfers in het eerste kwartaal van het vernieuwde FAME Plaza, stellen zij tegenover Entertainment Business. “Het gaat hier uitstekend. We liggen goed op koers en zijn op oorlogssterkte”, aldus Ter Braak. Hoewel er minder wordt omgezet dan in dezelfde periode vorig jaar, zijn de marges volgens hem nu beter.

Klantentrouw en een hoge gunfactor zijn de belangrijke ingrediënten voor het succes, stelt Ter Braak. “Het gaat er bij ons niet om wat we verkopen, maar waarom we verkopen. Andere bedrijven zijn enkel op productverkoop gericht. Wij op het totale plaatje.” De nieuwe producten die FAME Plaza met de doorstart heeft geïntroduceerd, zoals een complete vinylafdeling en draaitafels, ‘lopen niet te verstoffen, maar verkopen gewoon’.

De ondernemers verwachten deze maand het startkapitaal terug te kunnen betalen aan hun investeerder. Ook hopen ze binnenkort een vernieuwde webshop live te krijgen, om zich nadrukkelijker te kunnen richten op online verkoop.

Eerder: Online wordt speerpunt van FAME Plaza

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!