Ruim twee miljoen consumenten hebben de nieuwe bonuspas van Albert Heijn geactiveerd. Inmiddels zijn zeven miljoen nieuwe klantenkaarten verstrekt. Dat is evenveel als de oude kaarten, die sinds maandag niet meer gelden.
Klanten die hun kaart online activeren en persoonlijke gegevens zoals hun geboortedatum en adres achterlaten, krijgen gepersonaliseerde aanbiedingen. Daarmee hoopt AH nieuwe klanten te trekken en oude klanten aan zich te binden. Wie de kaart niet activeert, heeft een ‘gewone’ bonuspas.
Het kost tijd wel even voordat het beoogde doel gerealiseerd kan worden omdat de aankoopgegevens van de klanten opnieuw opgebouwd moeten worden. “We moeten de klant opnieuw leren kennen”, aldus een woordvoerder van de supermarktketen.
De nieuwe bonuspas werd op 21 oktober vorig jaar gelanceerd en lag al voor die tijd onder vuur. Stichting Privacy First vreesde dat de supermarktketen te ver gaat als de pasgegevens gebruikt worden als bron van aanbiedingen. De invoering van 'Mijn Bonus' werd een jaar eerder al uitgesteld vanwege onzekerheid van klanten over deze aanbiedingsstrategie.
Eerder:
Moeizame start voor AH-bonuskaart
‘Doeltreffend klantenpassysteem geen sinecure'
Nieuwe bonuskaart AH onder vuur
'Resultaten AH-bonuspas laten op zich wachten'
Gepubliceerd op 7 januari 2014 om 00:00
Reacties 0