Pinterestgebruiker lucratief voor webwinkels

Pinterestgebruikers geven gemiddeld meer uit naar aanleiding van een advertentie die ze op het kanaal zien dan Facebookgebruikers. Dat blijkt uit onderzoek van Javelin Strategy & Research onder bijna drieduizend Amerikaanse consumenten.

Gemiddeld spenderen consumenten met Pinterestaccount 123,50 dollar (90,74 euro) als ze via een advertentie op het social mediakanaal bij webwinkel terechtkomen. Dat is 126 procent meer dan Facebookgebruikers die in een dergelijke situatie gemiddeld 54,64 dollar (40,17 euro) uitgeven.

Ruim een kwart van de Amerikanen die actief zijn op sociale netwerken deed vorig jaar een aankoop naar aanleiding van een advertentie op dat kanaal. Twaalf procent van de social media-gebruikers heeft wel eens fysieke producten als schoenen of elektronica gekocht. Negen procent heeft in zo’n geval muziek gedownload.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!