Pinterestgebruikers geven gemiddeld meer uit naar aanleiding van een advertentie die ze op het kanaal zien dan Facebookgebruikers. Dat blijkt uit onderzoek van Javelin Strategy & Research onder bijna drieduizend Amerikaanse consumenten.
Gemiddeld spenderen consumenten met Pinterestaccount 123,50 dollar (90,74 euro) als ze via een advertentie op het social mediakanaal bij webwinkel terechtkomen. Dat is 126 procent meer dan Facebookgebruikers die in een dergelijke situatie gemiddeld 54,64 dollar (40,17 euro) uitgeven.
Ruim een kwart van de Amerikanen die actief zijn op sociale netwerken deed vorig jaar een aankoop naar aanleiding van een advertentie op dat kanaal. Twaalf procent van de social media-gebruikers heeft wel eens fysieke producten als schoenen of elektronica gekocht. Negen procent heeft in zo’n geval muziek gedownload.
Pinterestgebruiker lucratief voor webwinkels
Gepubliceerd op 7 januari 2014 om 00:00
Reacties 0