Twee voormalig shopmanagers van Free Record Shop hebben het winkelconcept HOE gelanceerd. Home Of Entertainment (HOE) opende begin november in het centrum van Kampen zijn eerste filiaal. Dit jaar moet het concept worden uitgerold als franchise.
“We mikken op vier of vijf winkels”, aldus medeoprichter Willem Jan Westendorp tegen Entertainment Business. Zowel hij als mede-eigenaar Nardus Koster werkte eerder als shopmanager bij Free Record Shop. Ook waren beide ondernemers lid van de ondernemingsraad van FRS. Door het faillissement moesten de winkels hun deuren sluiten, waarna Westendorp en Koster HOE bedachten. “Idealiter worden ook de toekomstige HOE-winkels geleid door ex-Free Record Shop-mensen”, aldus Westendorp.
Volgens Westendorp is HOE geen standaard entertainmentwinkel, maar een concept dat zich focust op de beleving van producten en goed contact met de klant. “Onze winkels moeten de plaats worden waar liefhebbers elkaar ontmoeten en een kop koffie drinken aan de stamtafel die midden in de winkel staat. De consumenten die nog fysiek producten kopen, zijn echte fans en willen meer dan alleen een product pakken en afrekenen.”
Twee maanden na opening schrijft de onderneming al zwarte cijfers. “Net als onze collega’s van FAME hebben wij onze nek uitgestoken, en met succes.” Vooral door social media als Facebook vinden steeds meer klanten de weg naar de winkel. In de entertainmentwinkel zijn muziek- en filmproducten evenredig verdeeld. De productgroep ‘games’ blijft iets achter.
Eerder: Retailjaar 2013: Free Record Shop
Ex-medewerkers FRS starten entertainmentwinkel
Gepubliceerd op 9 januari 2014 om 00:00
Reacties 0