De omzet van Coolblue is vorig jaar met 48 procent gestegen naar 248 miljoen euro. Dat heeft het Nederlandse winkelbedrijf donderdag bekendgemaakt. In 2012 was Coolblue nog goed voor 168 miljoen euro omzet, na eveneens een groei van 48 procent.
De stijging wordt naar eigen zeggen veroorzaakt door mond-tot-mondreclame van tevreden klanten. Daarnaast heeft Coolblue flink geïnvesteerd in fysieke vestigingen door drie nieuwe winkels te openen, de winkel in Eindhoven te moderniseren en in Rotterdam naar een grotere locatie te verhuizen. Tevens werden 98 webshops geopend en kregen alle online winkels een responsive design.
Coolblue verwacht dit jaar de grens van driehonderd miljoen euro omzet te passeren. De grootste uitdaging daarbij is het vinden van genoeg software-ontwikkelaars, stelt directeur en oprichter Pieter Zwart. Coolblue heeft volgens hem ‘letterlijk duizenden ideeën liggen’. “Als we daarvan ook maar een deel kunnen bouwen, gaan we nog harder groeien dan we nu al doen.”
Coolblue beschikt inmiddels over zeven fysieke vestigingen en ruim driehonderd webwinkels in Nederland en België.
Reacties 0