CB neemt belang in Fashionwheels

Logistiek dienstverlener CB heeft een belang van vijftig procent verworven in branchegenoot Fashionwheels. Daarmee geven de twee partijen invulling aan een eerder getekende intentieverklaring. Dat melden CB en Fashionwheels donderdag in een persbericht.

De commerciële teams van beide partijen gaan gezamenlijk verder, terwijl ook synergievoordelen worden verwacht op het gebied van vervoer. De logistieke infrastructuur van CB en Fashionwheels worden op termijn ‘zover als mogelijk’ geïntegreerd.

De combinatie CB/Fashionwheels wordt naar eigen zeggen een van de leidende spelers in de fashionlogistiek in West-Europa. De partijen bieden samen logistieke oplossingen voor zowel wholesale als retail op het gebied van warehousing, inkomende en uitgaande goederen en e-commerce logistiek.

CB richtte zich tot 2012 onder de naam Centraal Boekhuis alleen op logistieke oplossingen voor de boekensector. Omdat deze branche aan krimp onderhevig is, zet de logistiek dienstverlener steeds meer in op de modemarkt. Zo worden onder meer de winkels van Jeans Centre beleverd. In 2015 wil het ruim een kwart van de omzet in nieuwe sectoren realiseren. “De samenwerking met Fashionwheels stelt ons in staat verder te groeien in de fashionmarkt en onze ambities in deze markt waar te maken”, aldus ceo Hans Willem Cortenraad.

Fashionwheels is als logistiek dienstverlener verbonden aan retailers als SuitSupply, McGregor, Adam, Denham en OnePiece.

Eerder:
CB en Fashionwheels slaan handen ineen
CB focust meer op mode

Jeans Centre beleverd door CB

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!