Sligro gaat supermarktketen EMTÉ laden als ‘good food’-merk. Daarvoor worden al heel voorzichtig onderscheidende assortimenten vanuit de Sligo-organisatie geïntroduceerd. Dat vertelt bestuursvoorzitter Koen Slippens in het januarinummer van RetailTrends.
De introductie wordt dit jaar stap voor stap voortgezet. “De komende vijftien maanden gaan we onderscheidende en hoogwaardige items aan het EMTÉ-assortiment toevoegen”, zegt Slippens. Sligo wil zo de synergie tussen foodservice en foodretail benutten. Het assortiment van Sligro ligt op een veel hoger niveau dan het assortiment van de meest culinaire supermarkt van Nederland, stelt de bestuursvoorzitter. “Dat zal ook invloed hebben op EMTÉ.”
EMTÉ zal onder meer vanuit de samenwerking tussen Sligro en De Efteling een range ‘Laafbrood’ gaan voeren. Dat is volgens Slippens topkwaliteit brood, onder meer als gevolg van een extra lange rijstijd. “Het is stap voor stap meer onderscheid bieden aan EMTÉ.”
Slippens vertelt in RetailTrends 1 meer over hoe EMTÉ afstand neemt van de fletse formules in het midden van de markt. Verder vergelijkt hij foodservice met foodretail en gaat hij in op de gevolgen van de crisis. Het januarinummer van RetailTrends verschijnt aan het eind van de week samen met EtailTrends 1. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf RetailTrends en zes EtailTrends.
Reacties 0