De lancering van een pop-up shop moet winkelgebied de Gooische Brink nieuw elan geven. Vijf webwinkels trekken vanaf 30 januari gezamenlijk voor vijftien dagen in een leegstaand winkelpand in het Hilversumse winkelgebied. Het aanbod van de deelnemende webshops varieert van kinderkleding en woonaccessoires tot een etailer die Instagramfoto’s afdrukt in fotoalbums.
Met het pop-up project hoopt initiatiefneemster Josine Bolland een ‘buzz’ te creëren die meer publiek naar het winkelgebied trekt. De winkelstraten van tegenwoordig zijn saai, vindt ze. “Er zitten voornamelijk standaardketens. Voor bijzondere winkeltjes moet je ergens anders zijn.” Bovendien baarde de stijgende leegstand in het winkelcentrum haar zorgen.
Pop-up stores blijven volgens marktonderzoekers in het straatbeeld, ook als de economie verder aantrekt. Steeds meer etailers gebruiken het concept om een fysieke band met de klanten aan te gaan. Dat is volgens Boland het voordeel van dit project. Bovendien wordt de verhuurbare winkelruimte positief belicht, genereren webwinkeliers er naamsbekendheid mee en biedt het vernieuwing aan het winkelend publiek.
Eerder:
‘Pop-up stores zijn een blijvertje’
Pop-up shop moet buzz in winkelgebied terugbrengen
Gepubliceerd op 14 januari 2014 om 00:00
Reacties 0