Flying Tiger focust op expansie

De focus van de Deense winkelformule Flying Tiger ligt op internationale expansie. Zo moet het winkelbestand in ons land verder worden uitgebreid. Dat zegt mede-eigenaar Annemieke Degens Dil in het januarinummer van RetailTrends.

De formule beschikt wereldwijd over ruim 260 winkels, waarvan tien in Nederland. Hoeveel winkels er uiteindelijk in ons land zullen komen, kan Degens Dil niet zeggen. Dat ligt volgens haar aan de beschikbaarheid van de juiste locaties in binnenstedelijke gebieden. “We groeien best hard, maar als we die locaties kunnen vinden, gaat het wat ons betreft nog harder.”

Een verdere winkeluitbreiding heeft op dit moment meer prioriteit dan de opening van een webwinkel. Omdat het assortiment van Flying Tiger enorm snel verandert, blijkt online verkoop een probleem. “Als je iets bestelt, is het al bijna weer weg”, geeft Degens Dil aan. De opening van een webshop blijft daarom vooralsnog ‘een wens’.

Degens Dil gaat in RetailTrends 1 ook in op de geschiedenis van de formule en de totstandkoming van het assortiment. Zo verkoopt Flying Tiger uitsluitend huismerkartikelen. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf RetailTrends en zes EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!