Superdirect.com breidt dit jaar haar assortiment fors uit met onder meer dagverse maaltijden. Bovendien worden er culinaire horecaproducten aan het aanbod toegevoegd, zoals verse sauzen. Dat vertellen oprichters Peter Pompen en Henk Niemansverdriet in het januarinummer van EtailTrends. De websuper biedt nu circa zevenduizend food en non-food artikelen aan. Dat wordt uitgebreid tot zo’n twintigduizend producten.
De omvang van de online foodmarkt begint aan een stevige groei. In 2007 was de markt nog goed voor 117 miljoen euro (inclusief persoonlijke verzorging), In 2012 was de omzet gestegen tot 0,6 miljard euro. “Over vijf jaar doet vijf tot tien procent van alle Nederlandse supermarktklanten niet anders”, voorspelt Pompen.
Eind september 2013 werd in Eindhoven het eerste volledig geautomatiseerde en onbemande pick-up point van de online foodretailer geopend. Het tweede is aanbouw. Om break-even te draaien zijn volgens de etailer ‘tientallen’ vestigingen nodig, maar beduidend minder dan de vijftig pick-up points die eerder aangekondigd werden.
Superdirect.com verwacht na drie tot vijf jaar zwarte cijfers te schrijven. “We willen het concept snel uitrollen. Als wij het niet doen, doet een ander het”, aldus Pompen.
Lees meer over de groeiplannen en strategie van Superdirect.com in EtailTrends1. Het januarinummer verschijnt aan het eind van de week samen met RetailTrends 1. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf RetailTrends en zes EtailTrends.
Superdirect.com verbreedt aanbod
Gepubliceerd op 14 januari 2014 om 00:00
Reacties 0