Lidl voorziet al zijn Britse vestigingen van zoetwarenvrije kassa’s. De circa zeshonderd filialen van de supermarktketen beschikken sinds vorig jaar al over twee van zulke ‘gezonde’ kassa’s.
Aan de zoetwarenvrije kassa worden volgens Lidl twee keer zoveel producten verkocht als aan kassa's met onder meer chocoladerepen. Tevens blijkt uit een klantenonderzoek dat zeven op de tien consumenten het liefst aan de gezonde kassa afrekent. Lidl is naar eigen zeggen de eerste Britse supermarktketen die geen snoepgoed bij de kassa heeft liggen. Tesco en Sainsbury’s verkopen onder meer nog snoep aan de kassa's van hun gemaksformules.
In Nederland maakt Lidl eveneens gebruik van zoetwarenvrije kassa’s, als onderdeel van een campagne uit 2012 om een gezonde leefstijl onder kinderen te stimuleren. "Sindsdien zijn er elke maand, een week lang gezonde producten bij de kassa's te vinden”, liet een woordvoerder eerder weten.
Reacties 0