Het nieuwe distributiecentrum van Wehkamp maakt het mogelijk om cut-off tijden te verschuiven. Daardoor kunnen klanten nog later bestellen, vertelt programmadirecteur Andries van Daalen in EtailTrends 1. Als het moet staat het pakket volgens hem dertig minuten na de bestelling al klaar voor verzending.
“Ook sameday-delivery behoort dan tot de opties, als die behoefte tenminste bestaat”, stelt hij. Het dc met geautomatiseerd orderpicksysteem wordt in 2015 in gebruikgenomen. “Dat geeft ons nog anderhalf jaar de tijd om na te denken of en hoe we sameday-delivery gaan organiseren”, aldus Van Daalen.
Uitbesteding van de logistiek zoals bij bol.com gebeurt, is geen optie voor Wehkamp. De etailer wil niet afhankelijk zijn van een logistiek dienstverlener, omdat het anders ‘verplicht meelopen in de pas met de andere klanten van die dienstverlener’, zegt de programmadirecteur. “Door de logistiek zelf te doen, kunnen we een stap voorblijven op onze concurrenten.”
Het nieuwe distributiecentrum krijgt de capaciteit om 196 duizend items per dag te verwerken en tachtigduizend pakketten te verzenden. Van Daalen gaat in het januarinummer van EtailTrends dieper in op de werking van het orderpicksysteem en het tackelen van eventuele problemen die daarbij komen kijken. EtailTrends 1 verschijnt aan het eind van deze week samen met RetailTrends. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks zes EtailTrends en elf RetailTrends.
Eerder: Wehkamp gaat automatisch picken
Reacties 0