Pickupandgo.nl wil dit jaar verspreid door het hele land dertig afhaalpunten openen. Elke supermarktondernemer kan zich bij de nieuwe speler op de markt voor pick-up points aansluiten. Initiatiefnemer Robert Boelen is inmiddels met diverse winkelformules in gesprek.
Volgens Boelen, tevens de man achter Superbezorger.nl, is het universele systeem dat hij heeft ontwikkeld redelijk snel uit te rollen, omdat het geen prijs- en aanbiedingsinformatie bevat. “Deze wisselingen zijn moeilijk bij te houden in het systeem en de klant weet vaak wel welke producten hij wil en wat het kost. In de winkel krijgt hij gewoon een kassabon van de winkel en rekent daar af, net als bij fysiek boodschappen doen.”
De interne logistiek moet door de supermarkt zelf worden geregeld. Zo moeten de online bestellingen in de winkel worden gepickt en in het magazijn worden neergezet. Klanten die willen afhalen melden zich bij de servicebalie. De cut-off tijd van Pickupandgo.nl is nu nog vrij lang. Producten die voor vijf uur ’s middags zijn besteld, kunnen een dag later vanaf negen uur ’s ochtends worden opgehaald. Boelen wil er nog dit jaar voor zorgen dat de klant dezelfde dag de boodschappen kan afhalen.
Inmiddels maken twee EMTÉ-supermarkten al gebruik van het systeem, door het te huren van Pickupandgo.nl. Boelen wil het systeem ook uitrollen naar andere winkelformules dan supermarkten, zoals slagers en groenteboeren.
Pickupandgo.nl wil dertig afhaalpunten openen
Gepubliceerd op 16 januari 2014 om 00:00
Reacties 0