Ahold ziet kwartaalomzet dalen

Ahold heeft in het vierde kwartaal van 2013 zijn omzet zien dalen tot 7,5 miljard euro. Dat is een terugval van 4,2 procent ten opzichte van vorig jaar. Tegen constante wisselkoersen is de netto-omzet 1,1 procent teruggelopen. Dat heeft het retailconcern donderdag bekendgemaakt.

Over het gehele afgelopen jaar boekte het moederbedrijf van onder meer Albert Heijn en bol.com 32,6 miljard euro omzet, 0,2 procent minder dan in 2012. Bij constante wisselkoersen noteerde Ahold een omzetgroei van twee procent.

De Nederlandse omzet steeg in het vierde kwartaal met 0,7 procent naar 2,7 miljard euro. De groei wordt voornamelijk veroorzaakt door ‘sterke resultaten’ van zowel albert.nl als bol.com, stelt het retailconcern. Daarnaast werden dertig nieuwe winkels geopend. De identieke omzet in Nederland liep met een procent terug.

De kwartaalomzet in de Verenigde Staten daalde met 2,1 procent naar 4,4 miljard euro, terwijl de identieke omzet met 2,1 procent achteruit ging. In Tsjechië daalde de omzet met 7,9 procent naar 338 miljoen euro, de identieke omzet met 2,2 procent. De omzet in Slowakije is als gevolg van de verkoop van de activiteiten buiten beschouwing gelaten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!