De Telegraaf heeft verkoopplatform Heimweewinkel.nl overgedaan aan Van Tol Retail. Van Tol is het bedrijf achter winkelformules Dagwinkel, Troefmarkt en Springer en is sinds de start van de webshop voor oer-Hollandse producten betrokken als partnerleverancier.
Het assortiment van de Heimweewinkel.nl bestaat uit zo’n zevenhonderd typisch Hollandse producten van merken die vaak al twintig tot veertig jaar op de Nederlandse markt verkrijgbaar zijn, zoals Douwe Egberts, Calvé, Bolletje en De Ruijter. Vooral drop, pindakaas en stroopwafels worden vaak besteld. Gemiddeld bestellen klanten twee keer per jaar, waarbij het aankoopbedrag telkens relatief hoog is. Elke bestelling kan binnen vier weken over heel de wereld worden afgeleverd.
Van Tol Retail ziet in de webshop een belangrijke aanvulling op zijn online activiteiten. De overname geeft De Telegraaf daarnaast de ruimte om zich meer te concentreren op zijn eigen webwinkel.
Reacties 0