Retailcity Londen mixt global en local

Winkelstad Londen biedt bezoekers de ideale mix tussen global en local. Dat schrijft eigenaar Carin Frijters van retailadviesbureau CF retail in RetailTrends 1, naar aanleiding van de Retail Inspiratie Tour in de volgens de Globe Shopper City Index derde winkelstad ter wereld.

In de wijk Shoreditch is het pop-up shoppingcenter Boxpark gevestigd. Daar is onder meer de flagshipstore van het luxe home en fashion merk House of Hackney te vinden, waarvan de ingang is ingericht als bloemenboetiek. Verder in de winkel is de barokke stijl in alles te herkennen, van behang tot gordijnen en van ochtendjassen en blouses tot rokken.

In Regent Street zijn onder meer bijzondere vestigingen van &Other Stories en Burberry te vinden. Het laatstgenoemde modemerk combineert nieuwe trends met een geheel eigen beleving. Zo kan de klant via de ‘Bespoke Feature’-mogelijkheid een eigen trenchcoat samenstellen. Verder zorgt ‘My Burberry’ ervoor dat persoonlijke voorkeuren van klanten overal toegankelijk zijn. De winkel van Burberry is een ‘must see’ voor een omnichannelervaring tijdens een bezoek aan Londen.

In RetailTrends 1 onder meer aandacht voor winkelformules Selfridges, Nudie Jeans en co, Tord Boontje, Design Your Clothes en #guardiancoffee. Bekijk op onze Facebookpagina beelden van de Retail Inspiratie Tour in Londen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!