Consumentenvertrouwen blijft groeien

Het Nederlandse consumentenvertrouwen is in januari opnieuw verbeterd. Het saldo van het percentage positieve en negatieve antwoorden staat in november op -12, vijf punten meer dan in december. Dat blijkt uit dinsdag gepubliceerde cijfers van het CBS. Sinds juli 2013 is de stemming vrijwel onafgebroken verbeterd.

Consumenten zijn in december minder negatief over het algemene economische klimaat dan afgelopen maand. Deze deelindicator steeg met acht punten naar -6, de hoogste stand in drie jaar. Consumenten zijn zowel optimistischer over de toekomstige economie als over de afgelopen twaalf maanden.

De deelindicator koopbereidheid steeg met vier punten naar -15. Consumenten waren minder negatief over hun eigen financiële situatie van het afgelopen jaar, terwijl de stemming over hun financiën voor de komende twaalf maanden gelijk bleef. De tijd voor het doen van grote aankopen als wasmachines en televisies is volgens consumenten deze maand net zo ongunstig als in december.

Eerder: Consumentenvertrouwen opnieuw gestegen

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!