De nettowinst van Sligro is vorig jaar met 0,9 procent gedaald tot 68 miljoen euro. Dat maakt het moederconcern van EMTÉ donderdag bekend. Eerder liet Sligro al weten dat de omzet met 1,3 procent is gestegen tot tweeënhalf miljard euro.
Ongunstigere marktomstandigheden in de tweede helft van 2013 hebben er volgens Sligro voor gezorgd dat de lichte winsttoename van het eerste jaar werd omgezet in een afname. Sligro is er volgens directievoorzitter Koen Slippens in geslaagd is ‘haar resultaten overeind te houden in een markt waarin de consumentenbestedingen in de loop van het jaar toenemend onder druk stonden’.
Voor 2014 verwacht Sligro ondanks tekenen van economisch herstel geen toename van de consumentenbestedingen. “Gelukkig hebben we zelf volop verbeterplannen”, stelt Slippens. In het januarinummer van RetailTrends liet hij bijvoorbeeld weten supermarktketen EMTÉ te gaan laden als ‘good food’-merk. Daarvoor worden bijvoorbeeld onderscheidende assortimenten vanuit de Sligo-organisatie geïntroduceerd.
Eerder:
EMTÉ wordt 'good food'-merk
Lichte omzetgroei EMTÉ over 2013
Reacties 0