'Spaanse e-commerce maakt opmars'
Gepubliceerd op 23 januari 2014 om 00:00
De sector groeit volgens onderzoeksbureau Forrester tot 2017 met ongeveer achttien procent per jaar. Ook het consumentenvertrouwen in online aankopen en betalen groeit. De internetpenetratie ligt nu op circa 68 procent, nog fors lager dan de ruim negentig procent in Nederland.
Voor webwinkeliers biedt deze ontwikkeling volgens Ecommerce Managers veel kansen. Doordat de markt nog niet zo verzadigd is, is er nog genoeg ruimte om producten of diensten online aan te bieden, met relatief weinig concurrentie, aldus de exploitant van Spaanse webshops.
In 2013 shopte ruim een kwart van de totale bevolking online. 15,1 procent van alle online verkopen werd gedaan via een smartphone of tablet. Vooral Spaanse mannen (56 procent) shoppen online, tegenover 44 procent van de vrouwen. Een ruime meerderheid (58 procent) van de online shoppers is tussen de 24 en 44 jaar.
Reacties 0