Action bemoeit zich niet met de content voor de fanpage van zijn winkelketen op Facebook. Initiatiefnemer Ria Struijk plaatst alleen haar eigen vondsten op de pagina, benadrukt ze in het januarinummer van EtailTrends. “We maken geen reclamezuil maar een fanpage.”
In 2011 opende Struijk de fanpagina van Action op Facebook, nadat ze eerder op Hyves was gestart. Inmiddels heeft de Facebookpagina meer dan honderdduizend fans. “We concurreren met professionals. Bij andere grote retailers zit er soms een heel team op social media, bijgestaan door externe krachten”, stelt zij. Andere winkelketens hebben haar weleens benaderd, maar daar is ze niet op ingegaan. “Ik ben namelijk een fan van Action, niet van een willekeurige winkel die me betaalt.”
Vanuit Action krijgt Struijk ‘alleen maar positieve reacties’. De winkelketen is gestopt met zijn eigen pagina op Facebook. Action reageert nu onder meer op klachten die via de fanpage binnenkomen. “Daar ga ik me niet mee bemoeien, want ik ben geen ombudsman”, stelt de beheerder zelf.
In EtailTrends 1 vijf vragen aan Ria Struijk, Actionfan en beheerder van de fanpage op Facebook. Ze gaat onder meer in op het ontstaan van de pagina en de inzet van verschillende social media kanalen. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf RetailTrends en zes EtailTrends.
Reacties 0