Het merendeel van ‘s werelds grootste merken zoekt amper interactie op Twitter. Hoewel de meeste merken vertegenwoordigd zijn op het sociale netwerk en dagelijks berichten versturen, reageert meer dan de helft van hen niet of nauwelijks op vragen, klachten of opmerkingen van volgers.
Dat blijkt uit een onderzoek van Simply Measured, onder de top honderd grootste merken volgens merkenadviesbureau Interbrand. De analyse laat zien dat grote merken dagelijks gemiddeld twaalf berichten op Twitter posten. Daar tegenover staat bij 54 procent van de merken minder dan één reactie per dag.
“Hoewel topmerken grote bedragen besteden aan marketing, maken veel van hen geen gebruik van deze mogelijkheid één-op-één met hun klanten te communiceren”, aldus de onderzoekers. Volgens Simply Measured benutten de merken Twitter niet ten volle.
In totaal zijn er in de laatste drie maanden van 2013 68 duizend reacties verstuurd door de topretailers, tegen 129,3 miljoen gewone tweets. Meer dan de helft van deze reacties kwam van Pizza Hut. De fastfoodketen wordt inmiddels gezien als een van de meest betrokken retailers.
Grote merken zoeken nauwelijks interactie op Twitter
Gepubliceerd op 27 januari 2014 om 00:00
Reacties 0