Moederconcern Lidl grootste retailer van Duitsland

Schwarz Group is uitgegroeid tot de grootste retailer van Duitsland. Het moederconcern van Lidl realiseerde over het boekjaar 2012-2013 een omzet van 67,6 miljard euro. De supermarktdiscounter Lidl was goed voor een omzet van 48,9 miljard euro. Dat meldt het Duitse tijdschrift Wirtschaftswoche.

Met deze cijfers neemt de onderneming de koppositie over van Metro, dat in 2013 een omzet van 65 miljard euro behaalde. Metro is het moederbedrijf van Media Markt en Saturn.

In Nederland beschikte Lidl eind 2012 over 363 winkels. De keten zou zijn Nederlandse winkelbestand tot 2020 met nog minimaal 63 vestigingen kunnen uitbreiden, concludeerden EFMI Business School en Roland Berger Strategy Consultants eerder na onderzoek.

Eerder:
'Ruimte voor nog 63 Lidl-winkels'
Retailjaar 2013: De opmars van Lidl 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!