Men at Work lanceert nieuw winkelconcept

Men at Work heeft zijn nieuwe winkel in Eindhoven maandag officieel geopend. De vestiging aan de Hermanus Boexstraat volgt de winkel in het winkelcentrum Piazza op, laat marketingmanager Menno van Gaal weten aan RetailNews. “De winkel beschikt over een nieuw concept, dat we minder in Piazza vonden passen.”

Het concept moet inspelen op de veranderde behoefte van het winkelend publiek, stelt eigenaar en inkoopdirecteur Mark Hommelberg. Volgens hem is er enerzijds behoefte aan ‘grote modediscounters met veel voor weinig mode’ en anderzijds aan service, kennis, persoonlijk advies en collecties met frisse nieuwe merken en items. “Deze laatste behoefte vervullen wij volledig met de opening van onze nieuwste winkel”, stelt hij.

In de winkel is onder meer plek voor twee denimserviceafdelingen en een ‘Denim Icon Wall’, waar diverse unieke jeans worden gepresenteerd. Zo hangt er een replica van de eerste Levi 501 ter waarde van 501 euro.

De locatie van de nieuwe vestiging is gedurfd, stelt Hommelberg. Hij ligt volgens hem namelijk niet op de route van de gemiddelde consument. Hij is echter allergisch voor de winkelstraat op A1-locaties, waar grote onpersoonlijke ketens in iedere stad hetzelfde winkelconcept aanbieden. “En de klant met ons. De teruglopende bezoekersaantallen in alle winkelsteden laten dit overduidelijk zien.”

De komende maanden rolt Men at Work het winkelconcept uit naar andere steden. Zo staan winkels in Haarlem, Rotterdam en Hellevoetsluis voor februari op de planning.

Men at Work beschikt in Nederland over veertig vestigingen. De afgelopen maanden gingen enkele vestigingen dicht, zoals in Sittard, Den Haag en Amsterdam. In de laatste twee steden wil de kledingketen graag weer terugkeren met wat grote vestigingen, laat Van Gaal weten.

Investeringsmaatschappij Varova heeft sinds september een belang in Men at Work. In RetailTrends 2 verschijnt een interview met Maarten Vaessen en Jan Stroeve, partners bij Varova. De investeerder heeft verder onder meer een belang in Sissy-Boy en GSUS. Klik hier voor een abonnement op RetailTrends.

Bekijk op onze Facebookpagina beelden van het nieuwe winkelconcept van Men at Work in Eindhoven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!