Pinterest en Instagram winnen aan populariteit

Pinterest en Instagram hebben het aantal Nederlandse gebruikers het afgelopen jaar zien verdubbelen. In een jaar tijd is het aantal Nederlanders met een Instagram-account gestegen tot 1,4 miljoen. Daarnaast maken inmiddels 1,1 miljoen Nederlanders gebruik van online prikborden van Pinterest. Dat blijkt uit onderzoek van Newcom Research & Consultancy, in opdracht van Marketingfacts.

Opvallend is de groeiende populariteit van de nieuwe sociale foto-app Snapchat. Met inmiddels 700 duizend Nederlandse gebruikers lijkt de applicatie in de smaak te vallen. Daarnaast wordt ook Google+ steeds bekender. Uit het onderzoek, dat werd gehouden onder vijftienduizend respondenten, blijkt dat inmiddels 3,3 miljoen Nederlanders het sociale netwerk van Google gebruiken.

Facebook, dat in 2013 met dertien procent is gegroeid naar 8,9 miljoen Nederlandse gebruikers, blijft het grootste sociale netwerk van ons land. Daarnaast steeg afgelopen jaar ook bij LinkedIn en Twitter het aantal accounts behoorlijk. Na een groei van respectievelijk vijf en zes procent komt het aantal gebruikers van LinkedIn uit op 4,1 miljoen en telt Twitter 3,3 miljoen gebruikers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!