De winkelsluiting van Polare kwam voor leverancier CB als een verrassing. Het voormalige Centraal Boekhuis had de weken daarvoor intensief contact met de boekwinkelketen ‘om de verdere continuïteit van Polare te ondersteunen’. Dat stelt CB woensdag in een statement.
CB laat weten dat bij de doorstart van Polare in 2012 met ProCures een tijdelijke langere betalingstermijn is overeengekomen. In de zomer van 2013 is de reguliere betalingstermijn ingegaan die voor elke boekverkoper geldt. Eerder deze maand schortte de logistiek dienstverlener eenzijdig de leveringen op, omdat Polare een aantal termijnen zou hebben gemist. Nadat overeenstemming werd bereikt over hernieuwde leverings- en betalingsvoorwaarden, werden de winkels weer beleverd.
Desondanks zag Polare zich genoodzaakt deze week zijn twintig Nederlandse vestigingen en webshop te sluiten. ‘Wij vinden dit spijtig voor medewerkers, klanten en uitgevers en hopen op een snelle oplossing’, aldus CB. De leverancier wil ‘in het belang van het vinden van een constructieve oplossing’ geen nadere toelichting over de situatie geven.
Eerder:
Polare wordt weer beleverd
Polare sluit Nederlandse winkels
Reacties 0