Kleine omzetgroei H&M in Nederland

H&M heeft het afgelopen boekjaar een procent meer omzet gehaald in Nederland. In totaal was de kledingketen in ons land goed voor 6,75 miljard Zweedse kronen (763,3 miljoen euro). In lokale valuta steeg de omzet met twee procent. Dat blijkt uit het jaarverslag van H&M, dat donderdag is verschenen.

H&M beschikte op 30 november 2013, het einde van zijn gebroken boekjaar, met 130 winkels over zes Nederlandse vestigingen meer dan een jaar eerder. Wereldwijd nam het winkelbestand toe met 356 vestigingen tot 3.132. De omzet groeide met zes procent tot omgerekend circa 14,5 miljard euro. De nettowinst kwam ruim anderhalf procent hoger uit op 1,94 miljard euro.

In het vierde kwartaal is de Nederlandse omzet met acht procent gestegen (zes procent in lokale valuta). Wereldwijd nam de omzet in de drie maanden tot december toe met twaalf procent.

H&M is verder positief over de start van het nieuwe boekjaar, laat ceo Karl-Johan Persson weten. Zo gingen de verkopen in december in lokale valuta met tien procent omhoog, terwijl voor januari een omzetplus van vijftien procent wordt verwacht.

H&M verwacht dit jaar circa 375 nieuwe winkels te openen, waaronder in nieuwe markten als Australië en de Fillipijnen. De webwinkel gaat daarnaast in vier landen open, waaronder in Frankrijk. Verder zal zusterformule & Other Stories in 2014 verder uitbreiden, met onder meer een eerste Nederlandse vestiging in Amsterdam.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!