Pinterest, Twitter, Facebook en Tumblr zorgen voor steeds meer omzet voor retailers. Dat concludeert Adobe in zijn Social Media Intelligence Report, waarin het IT-concern de mondiale ontwikkelingen van de social mediakanalen in het vierde kwartaal van 2013 analyseert.
Voor alle onderzochte kanalen geldt dat de opbrengst per bezoek toenam. In het geval van Tumblr steeg de opbrengst per bezoek met 340 procent, gevolgd door Pinterest (244 procent). De opbrengst per bezoek via Twitter en Facebook steeg respectievelijk met 131 procent en 72 procent.
Vooral in de zomermaanden nam de opbrengst per bezoek toe met een kwartaal over kwartaalverbetering voor Twitter (84 procent), Pinterest (69 procent), Tumblr (38 procent) en Facebook (31 procent) . Hoewel Facebook nog steeds de meeste traffic genereert, zorgde Pinterst in het vierde kwartaal in het Verenigd Koninkrijk voor meer opbrengsten. Datzelfde gebeurt dit jaar in de Verenigde Staten, verwacht Adobe.
Consumenten komen daarnaast steeds vaker via Twitter en Pinterest op retailwebsites. Het aandeel van Twitter en Pinterest in bezoeken aan de sites groeide het snelst met respectievelijk 125 en 89 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. “We verwachten dat de concurrenten van Facebook in 2014 snel meer marktaandeel zullen verkrijgen door paid media-opties toe te voegen”, zegt Tamara Gaffney, principal analyst Adobe Digital Index bij Adobe.
Eerder:
Pinterest en Instagram winnen aan populariteit
Pinterest en Twitter steeds belangrijker voor retailer
Gepubliceerd op 30 januari 2014 om 00:00
Reacties 0