Metro Group neemt een strategisch belang in iBOOD. Met de participatie is een kapitaalinjectie gemoeid, waarvan financiële details niet bekend worden gemaakt, meldt Emerce.
Dagdealsite iBOOD wordt niet geïntegreerd met Metro-dochters Media Markt en Saturn. “We blijven onafhankelijk opereren maar kunnen wel gebruikmaken van het bereik en de inkoopprocessen van Metro Group", stelt ceo Jöran Prinssen. Dat maakt de supply chain ‘tien keer makkelijker’.
De samenwerking krijgt daarnaast mogelijk vorm door middel van cross- en upselling. “Onze klanten zouden hun bestelling kunnen ophalen bij een Media Markt en daar nog een speciaal aanbod kunnen krijgen.”
De kapitaalinjectie moet onder meer de groei van iBOOD buiten de Benelux bevorderen. Ook wil de dagaanbiedingensite over enkele jaren een omzet van 500 miljoen euro. iBOOD werkt sinds een jaar aan nieuwe site om deze ambities te realiseren. Daarmee kunnen meer verticals worden ingericht, aldus Prinssen. “Metro Cash & Carry koopt jaarlijks voor een miljard euro aan wijn in. Daar kunnen wij op aanhaken met wijnaanbiedingen.”
Metro Group toonde in 2011 ook serieuze belangstelling voor de dagdealsite. Vanwege een intern conflict liep dat uiteindelijk op niets uit.
Eerder:
'Richtingenstrijd dwarsboomt Media Markt in overname iBood'
Metro Group investeert in iBOOD
Gepubliceerd op 31 januari 2014 om 00:00
Reacties 0