Blokker Holding heeft in 2013 online 79 miljoen euro omzet behaald. Dat is negentien procent meer dan een jaar eerder en meer dan de gemiddelde marktgroei. Dat laat voorzitter Roland Palmer van de raad van bestuur weten. “Onze doelstelling is om uiterlijk in 2017 een online omzet van driehonderd miljoen euro te realiseren.”
De winkelketens van het retailconcern met een eigen webshop hebben vorig jaar vier procent van hun totale omzet online behaald. De sector Huishoud, waar blokker.nl, marskramer.nl en cookandco.nl onder vallen, was met 26 procent goed voor de grootste groei. Wonen & Tuinen (Leen Bakker en Tuincentrum Overvecht) noteerde een plus van negentien procent. De sector Speelgoed, met de winkelformules Bart Smit, Intertoys en Maxi Toys, groeide met zeventien procent.
De webshop van Blokker zag het aantal bezoekers via tablets en mobiel met respectievelijk 127 en 119 procent toenemen. 18,5 procent van de online omzet werd via mobiele apparaten behaald, tegenover elf procent vorig jaar. De mobiel wordt volgens Blokker vooral ter oriëntatie gebruikt, terwijl de tablet ook voor aankopen wordt ingezet.
De snelle adoptie van mobiele apparaten zorgt volgens het detailhandelsconcern voor een toename in omnichannel winkelen. Zo werd 31 procent van de bestellingen in de huishoudketens in de winkel opgehaald. ‘De klant wil zich in toenemende mate online oriënteren, vervolgens het product in de winkel zien en vastpakken, online bestellen en dan weer het bestelde product in een winkel naar keuze ophalen’, stelt Blokker.
Blokker Holding boekt online succes
Gepubliceerd op 4 februari 2014 om 00:00
Reacties 0