Nederlander vaker naar Duitse supermarkt

Nederlandse consumenten doen steeds vaker hun boodschappen in Duitsland. Zo deed 48 procent van alle Limburgers vorig jaar een keer per maand zijn inkopen in het buitenland, goed voor 4,8 procent van al zijn uitgaven. In 2012 lagen die percentages op respectievelijk 44 en 4,3 procent. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeker GfK.

Ook de inwoners van Drenthe, Gelderland, Groningen en Overijssel besteden steeds meer in Duitsland. 22,8 procent van de inwoners geeft aan dat maandelijks te doen. België blijkt een minder aantrekkelijke markt, gezien de 14,3 procent van de Brabanders en Zeeuwen die in het buitenland inkopen doet. Van de inwoners van de overige provincies die niet aan de grens liggen doet 8,9 procent minstens een keer per maand zijn boodschappen in het buitenland.

Gemiddeld kocht 15,6 procent van de Nederlanders het afgelopen jaar minstens een keer per maand in het buitenland in. In totaal komt bijna een procent van alle voedingsuitgaven over de grens terecht. Daarbij blijken vooral wijn en aperitieven (15,6 procent) populair. Frisdranken en vruchtensappen en sanitaire producten zijn ieder goed voor ongeveer zeven procent van de buitenlandse uitgaven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!