Self-storage aanbieder City Box start een pilot waarbij consumenten hun online bestelde kleding kunnen laten bezorgen, passen en eventueel retourneren. City Box werkt hiervoor samen met zijn partner De Buren, die onbemande afhaalpunten en –centra exploiteert.
De bestelling wordt afgeleverd bij City Box en door de medewerkers in een gereserveerde kluis gelegd. “Shoppers kunnen hun order met behulp van hun code uit het kluisje halen en direct passen in een paskamer, op het moment dat het hen uitkomt”, zegt Robin Dragstra, algemeen directeur van De Buren.
Online winkelen zorgt voor gedoe, stelt Jan van der Kleij, algemeen directeur van City Box. “Je moet thuisblijven om de spullen in ontvangst te nemen, of je buren lief aankijken in de hoop dat zij het voor je aannemen. En bij kleding en schoenen is de maat vaak een probleem.” Het retourneren van bestelde items die niet passen, is ook lastig voor shoppers. “Met dit initiatief bieden wij de consumenten extra gemak als het gaat om aankopen van kleding en schoenen”, stelt Dragstra.
De proef start vrijdag in de Rotterdamse vestiging. Als de pilot succesvol verloopt, opent City Box de komende maanden ‘veel meer’ paskamers in ons land. City Box beschikt over 23 vestigingen door heel Nederland.
City Box opent paskamer bij afhaalpunt
Gepubliceerd op 7 februari 2014 om 00:00
Reacties 0