De flagshipstores van Nike in New York en Londen en de Markthal in Rotterdam kwamen afgelopen week voorbij op onze Facebookpagina.
Om zijn Tech Pack-lijn onder de aandacht te brengen lanceerde Nike in zijn vlaggenschip in New York een store design met wow-factor. In Londen heeft het Amerikaanse sportmerk daarnaast het plafond versierd met schoenen, waarmee onder meer een heuse kroonluchter gevormd is.
In Rotterdam wordt de laatste hand gelegd aan de overdekte Markthal, die in oktober van dit jaar opent. Met een fotografische 3D-afbeelding ter grootte van twee voetbalvelden trekt de Markthal al voor zijn opening de nodige aandacht. Het wordt volgens kunstenaar Arno Coenen al de Sixtijnse Kapel van Rotterdam genoemd. “Alle groenten, fruit en bloemen lijken gefotografeerd, maar zijn stuk voor stuk heel gedetailleerd en inclusief oneffenheden en lichteffecten met de computer opgebouwd”, stelt hij in De Telegraaf.
American Apparel trok vorige maand de aandacht van het winkelend publiek door paspoppen van schaamhaar te voorzien. Deze maand lanceerde het een nieuwe campagne met de 62-jarige Jacky O’Shaughnessy in de hoofdrol. In de wekelijkse rubriek 12x daarom afgelopen vrijdag aandacht voor twaalf marketingacties van de Amerikaanse moderetailer.
Verder op Facebook het spelen van een klassiek potje Pong op een winkelruit, een nieuwe toevoeging van Amazon aan zijn app en een productverpakking van papierpulp die tot kledinghanger kan worden omgetoverd.
Reacties 0