Elektronicaketens profiteren niet van Winterspelen

De verkoop van televisies is rondom de start van de Olympische Winterspelen niet opvallend gegroeid. Dat melden Media Markt en BCC. Zowel beide elektronicaketens als fabrikanten van elektronische apparatuur hebben hun pijlen voor 2014 gericht op het WK voetbal in Brazilië later dit jaar.

Volgens BCC ervaren Nederlanders de Winterspelen met name individueel, terwijl men bij evenementen als het WK voetbal vaak in grote getale voor de buis zit. Een schaatswedstrijd met Nederlanders als grote kanshebbers heeft volgens de keten niet dezelfde impact als een WK-voetbalwedstrijd tussen bijvoorbeeld Nederland en Spanje.

BCC verwacht dat de verkopen van televisies rondom het WK met tien tot twintig procent gaan stijgen. Wanneer Nederland ver zou komen in de poule, kan dit volgens Media Markt zelfs leiden tot een verkoopgroei van dertig tot veertig procent.

Door weinig technologische innovatie hebben de meeste consumenten inmiddels een recent tv-model. Volgens de BCC is voorlopig geen sprake van een ‘vervangingsvraag’, waardoor de verkoop van televisies al een aantal jaar zo goed als stil ligt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!