Online bestellingen bij WE Fashion zijn tegenwoordig ook in de fysieke winkel af te halen en te retourneren. Daarnaast kunnen consumenten de voorraad van fysieke winkels checken op de nieuwe website van de fashionretailer, die in samenwerking met adviesbureau Magnus is ontwikkeld.
Zowel het uiterlijk als het systeemlandschap van de webwinkel is vernieuwd. Waar voorheen de connecties tussen de webwinkel en stenen vestigingen lastig te maken waren, maakt WE Fashion nu gebruik van de Switch-applicatie. Net als bij Wehkamp, Amazon in Duitsland en La Redoute in Frankrijk loopt daardoor al het verkeer tussen de webshop-, partners-, retail- en logistieke systemen via deze applicatie.
Daarnaast behandelt de applicatie alle data binnen de organisatie, waardoor WE Fashion beter inzicht krijgt in de actuele voorraad en het aankoopgedrag van klanten. “Uiteindelijk gaat het om een eenduidige en persoonlijke klantbeleving ongeacht waar onze klant geïnspireerd wil worden of onze producten wil kopen”, reageert business transformation director Koen Aben van WE Fashion. Daarvoor is volgens hem het continu beschikbaar hebben van product-, klant-, voorraad- en ordergegevens een belangrijke randvoorwaarde.
Reacties 0