Retailers die omnichannel integreren moeten beginnen met het goed organiseren van een enkel onderdeel van die strategie. In de haast om de ontwikkelingen bij te benen willen veel vaak retailers te veel tegelijkertijd. Het integreren van omnichannel heeft een enorme impact op de organisatie, waar de tijd voor genomen moet worden. Dat zegt Mike Snepvangers, directeur van retailsoftwareleverancier AXI in het februarinummer van RetailTrends.
“Processen moeten op orde zijn, je logistiek moet erop zijn ingericht en het vraagt om een andere denkwijze”, stelt hij. “Dat kan niet allemaal tegelijk.” De integratie van omnichannel binnen een retailorganisatie kan volgens hem het beste in kleine, overzichtelijke stappen gebeuren.
Online bestellingen in de winkel afhalen is volgens hem een onderdeel van omnichannel dat goed los opgepakt en uitgebreid kan worden, met bijvoorbeeld cross-selling. “Als een winkelmedewerker weet dat een klant een kinderbedje komt ophalen, kan hij hem bij het afhalen wijzen op de leuke accessoires die erbij passen. Dergelijke informatie kan je automatisch uit het systeem laten rollen.”
Snepvangers gaat in RetailTrends 2 dieper in de manier waarop retailers het beste omnichannel kunnen integreren in hun organisatie en licht toe hoe zij promoties over verschillende kanalen kunnen voeren. Het februarinummer van RetailTrends verschijnt eind deze week. Klik hier voor een jaarabonnement op elf keer RetailTrends en zes keer EtailTrends.
'Integreer omnichannelstrategie stap voor stap'
Gepubliceerd op 11 februari 2014 om 00:00
Reacties 0