Hunkemöller heeft als doelstelling om wereldwijd over negenhonderd winkels te beschikken. De afgelopen vijf jaar is het winkelbestand van de lingerieketen gegroeid van 315 naar ruim zeshonderd vestigingen. Dat vertelt ceo Philip Mountford op het Anton Dreesmann Jaarcongres, waarvan een nabeschouwing in RetailTrends 2 is gepubliceerd.
“Ook online zijn we ambitieus”, liet Mountford op het congres weten. Daarbij valt het volgens hem op dat de Nederlandse consument click & collect heel snel oppikt. Waar in Duitsland vijftien procent van alle online bestellingen in de winkel wordt opgehaald, ligt dat percentage in ons land op 37 procent.
Hunkemöller is in mei 2013 gestart met click & collect, waarbij klanten hun bestelling kosteloos laten bezorgen in een filiaal. Online aankopen kunnen tot zeven dagen apart worden gelegd in een winkel naar keuze. Klanten mogen het product dan ook nog eerst passen, voor ze tot de aankoop over gaan.
De lingerieketen is de winnaar in deze tijden van verandering door te excelleren op productniveau, stelt dagvoorzitter en ceo van Q&A Research & Consultancy Frank Quix op het congres. Action en eBay blinken volgens hem juist uit op het terrein van systeem en klant. In de nabeschouwing in RetailTrends 2 wordt onder meer dieper op het succesverhaal van deze twee formules ingegaan. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.
Reacties 0