Marks & Spencer heeft de ramen van de benedenverdieping van zijn Haagse winkel interactief gemaakt. Met de virtuele winkelervaring wil de winkelketen de aandacht trekken van voorbijgangers. Klanten kunnen artikelen uit de voorjaarscollectie scannen en kopen met behulp van QR-codes.
De ‘shoppers on the go’ worden na het scannen verwezen naar de Nederlandse mobiele website van de Britse winkelketen. De winkeldeuren van het pand gaan donderdag 20 februari pas open.
De winkel beschikt over een vloeroppervlakte van 4.800 vierkante meter. Daarop is onder meer plaats voor de eerste Marks & Spencer Bakery en Café in ons land. De Britse retailer heeft weliswaar een vestiging aan de Amterdamse Kalverstraat, maar dat is een relatief kleine vestiging.
Marks & Spencer beschikt verder over foodwinkels in zes tankstations van BP. In 2016 opent de winkelketen daarnaast een flagshipstore van 6.100 vierkante meter op het Rokin in Amsterdam. Daarna opent M&S geen eigen winkels meer in ons land, liet de Nederlandse ceo Marc Bolland eerder deze week weten.
Reacties 0