Amazon vergelijkt prijs via beeldherkenning

Amazon heeft zijn mobiele applicatie uitgebreid met beeldherkenningstechniek. Dit stelt gebruikers van de app in staat om prijzen van producten te vergelijken door het product te scannen.

De uitbreiding, ‘Flow’, komt met online verkooppunten nadat gebruikers een product in een winkel of thuis heeft gescand. Het vergelijken van producten wordt gedaan aan de hand van het logo, het kleurgebruik en de afmetingen van de verpakking van het product. Wanneer Amazon overeenkomsten vindt worden deze getoond en kan de klant besluiten deze toe te voegen aan zijn digitale winkelwagen.

Met de nieuwe manier van scannen verdwijnt het met een smartphone scannen van de barcode naar de achtergrond. “Het scannen van een barcode vergt meer tijd en precisie dan het scannen van een gehele verpakking”, vertelt een woordvoerder van de e-commercereus. “Met het scannen van producten hopen we de drempel voor het online winkelen via onze app verder te verlagen.”

Kijk op www.retailtech.nl voor het laatste nieuws omtrent technologie in de retail. Om in te schrijven voor de wekelijkse nieuwsbrief van RetailTech, klik hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!