Amazon heeft zijn mobiele applicatie uitgebreid met beeldherkenningstechniek. Dit stelt gebruikers van de app in staat om prijzen van producten te vergelijken door het product te scannen.
De uitbreiding, ‘Flow’, komt met online verkooppunten nadat gebruikers een product in een winkel of thuis heeft gescand. Het vergelijken van producten wordt gedaan aan de hand van het logo, het kleurgebruik en de afmetingen van de verpakking van het product. Wanneer Amazon overeenkomsten vindt worden deze getoond en kan de klant besluiten deze toe te voegen aan zijn digitale winkelwagen.
Met de nieuwe manier van scannen verdwijnt het met een smartphone scannen van de barcode naar de achtergrond. “Het scannen van een barcode vergt meer tijd en precisie dan het scannen van een gehele verpakking”, vertelt een woordvoerder van de e-commercereus. “Met het scannen van producten hopen we de drempel voor het online winkelen via onze app verder te verlagen.”
Kijk op www.retailtech.nl voor het laatste nieuws omtrent technologie in de retail. Om in te schrijven voor de wekelijkse nieuwsbrief van RetailTech, klik hier.
Reacties 0