Zalando ziet omzetgroei terugvallen

Zalando heeft in 2013 52 procent meer omzet geboekt dan een jaar eerder. In totaal werd er vorig jaar voor 1,76 miljard euro verkocht. Dat heeft de Duitse etailer vrijdag bekendgemaakt.

De omzet kwam in het vierde kwartaal uit op 550 miljoen euro, 36 procent meer dan een jaar eerder. In het eerste kwartaal boekte Zalando nog een omzetgroei van 74 procent, waarna in het tweede en derde kwartaal een groei van respectievelijk zeventig en 42 procent volgde. De explosieve groei in het eerste half jaar is onder meer veroorzaakt door de lancering in zeven nieuwe markten in de zomer van 2012. In totaal is Zalando nu in veertien landen actief.

De Duitse speler had vorig jaar naar eigen zeggen last van moeizame weersomstandigheden, zoals een late zomer en een milde winter. Daardoor moest het seizoenscollecties met hoge kortingen aanbieden en kwamen marges onder druk te staan. Winst- of verliescijfers maakt Zalando niet bekend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!