Guerilla marketing en Adidas’ schoenendooswinkel

Een tijdelijke winkel van Adidas in Londen en twaalf voorbeelden van guerilla marketing kwamen afgelopen week voorbij op onze Facebookpagina.

Adidas introduceerde eerder al de schoenendooswinkel voor zijn Adidas Originals in Amsterdam en Buenos Aires. Vorige maand mocht Londen een vergelijkbaar initiatief voor de Stan Smith-collectie, ter ere van het vijftigjarige bestaan van de lijn. Klanten konden onder meer een zelfportret inclusief handtekening aan de binnenkant van de schoen plaatsen en met het gebruik van 3D-printers de veters personaliseren.

Guerilla marketing wordt door retailers en merken ingezet om de aandacht op zich gevestigd te krijgen. In de wekelijkse rubriek 12x afgelopen vrijdag een dozijn aan originele voorbeelden van onder meer Nike, Aquafresh en GameStop.

De winkel in Den Haag gaat 20 februari pas open, maar dankzij interactieve winkelruiten kunnen voorbijgangers nu al shoppen bij Marks & Spencer. Met behulp van QR-codes kunnen zij artikelen uit de voorjaarscollectie scannen. De ‘shoppers on the go’ worden na het scannen verwezen naar de Nederlandse mobiele website van de Britse winkelketen.

Verder op Facebook de cover van RetailTrends 2, een sterk staaltje marketing van McDonald’s in Scandinavië, de Dumb Starbacks en een creatief pashokje in de pop up-shop van World Basic in Parijs.

Volg ons ook op Facebook.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!