Winkelverkopen Schiphol vallen terug

Schiphol heeft de verkoopcijfers van zijn eigen winkels het afgelopen jaar zien dalen. Volgens de luchthaven is de daling te wijten aan de afgenomen bestedingen per passagier. Hoewel het aantal passagiers op de luchthaven in 2013 met drie procent steeg tot 52,6 miljoen reizigers, zag de luchthaven de omzet van de winkelverkopen met 1,3 procent dalen 85 miljoen euro.

President-direct Schiphol Group Jos Nijhuis zegt terug te kijken op een goed jaar, waarin Schiphol samen met zijn business partners in 2013 ‘letterlijk en figuurlijk het fundament heeft geslagen voor verdere groei en versterking van de Mainport Schiphol’. De netto-omzet van de luchthaven steeg met 2,2 procent tot 1382 miljoen euro en het nettoresultaat kwam met een groei van 14,5 procent uit op 227 miljoen euro.

De komende jaren ondergaat Schiphol een omvangrijke verbouwing. Binnen dit Masterplan zullen onder andere veel faciliteiten worden vernieuwd en zal de capaciteit van de luchthaven worden vergroot. Daarnaast zullen verschillende winkels in Lounge 1 de komende jaren worden verplaatst en vernieuwd en zal ook Lounge 2 worden omgebouwd met nieuwe winkel- en belevingsconcepten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!