G-Star wil fysieke retailers mee laten profiteren van de verkopen in zijn webwinkel. Het Nederlandse denimmerk heeft daarvoor G-Star Membership gelanceerd, een gratis programma dat de online en fysieke winkels moet verbinden.
Consumenten zien tijdens het online winkelen onder meer welke producten en maten er beschikbaar zijn bij winkels bij hen in de buurt. Daarnaast kan de klant zijn online aankopen in de fysieke vestiging ophalen en retourneren. Het programma moet enerzijds meer verkeer naar de fysieke winkels opleveren, en anderzijds retailers een inzicht geven in de online aankopen die de lokale klant doet.
G-Star stelt dat het gezien het huidige retailklimaat en consumentengedrag en de groei van online retailers niet langer het belang van de online promotie en verkoop van zijn producten kan ontkennen om aan de top van de markt te blijven. Het programma is in Europa gelanceerd, terwijl de overige markten eveneens dit jaar worden aangesloten. Wereldwijd beschikt G-Star over ongeveer tweehonderd brandstores, waarvan zestien in ons land.
Reacties 0