Supermarktketen Agrimarkt lanceert in maart een zogenoemde interactieve foodapp voor zijn winkel in Goes. Klanten worden met de applicatie beter geïnformeerd over bepaalde producten en kunnen via hun smartphone rechtstreeks met de producenten communiceren. Dat heeft de Agrimarkt woensdag bekendgemaakt.
In eerste instantie is de app beschikbaar voor streekproducten in de categorieën eieren, kaas en chips. Klanten die de speciale codes op deze producten scannen krijgen rechtstreeks informatie van de teler of veehouder. Dat kunnen volgens Agrimarkt onder meer productgegevens, twitterfeeds, foto's en video’s zijn.
Consumenten krijgen zo onder meer inzichtelijk wat er in het product zit en waar, door wie, wanneer en hoe het gemaakt is. Producenten kunnen daarnaast gestelde vragen direct beantwoorden. ‘Zo wordt de voedselketen inzichtelijk en wordt een brug geslagen tussen producenten en consumenten’, aldus Agrimarkt.
Agrimarkt beschikt over vijf supermarkten in Zuidwest-Nederland. De keten maakt onderdeel uit van de Coöperatieve Zuidelijke Aan- en Verkoopvereniging (CZAV), waar ruim drieduizend agrarische ondernemers bij aangesloten zijn.
Reacties 0