De persoonlijke shopservice Outfittery heeft een kapitaalinjectie van dertien miljoen euro gekregen. De Duitse speler gaat het geld van de investeerders benutten om uit te breiden in Europa, waarbij Nederland in april als eerste aan de beurt is. Dat laat mede-oprichter Julia Bösch van de Duitse speler weten aan WirtschaftsWoche. “We willen de marktleider in Europa te worden.”
Outfittery heeft vorig jaar al de stap naar Oostenrijk en Zwitserland gemaakt. Inmiddels beschikt het over honderdduizend mannen als klant, ongeveer twee keer meer dan een jaar geleden. Zij kunnen zich bij het shoppen bij Outfittery laten assisteren door een personal shopper. Op basis van zijn voorkeuren wordt een outfit samengesteld, dat de klant kan terugsturen wanneer het niet bevalt. De dozen bevatten vrijetijdskleding en sinds dit jaar ook pakken en andere zakelijke outfits.
The Cloakroom is momenteel al in Nederland actief als personal shopservice. Dat winkelconcept helpt zijn klanten met het uitkiezen van kledingstukken op basis van de antwoorden op een online quiz, het social media-profiel van de klant en een telefonisch consult of afspraak in de winkel. Vorig jaar opende The Cloakroom een showroom in Amsterdam.
Reacties 0