Online Spar-bestellingen ook te pinnen

Klanten van de webwinkel van Spar kunnen tegenwoordig hun bestellingen ook via een pinbetaling afrekenen. De supermarktketen zet daarvoor de mobiele betaaloplossing Shuttle van Adyen in.

Inmiddels hebben 54 winkels van Spar de terminal in gebruik genomen. Dit jaar moeten in totaal honderd vestigingen van de Shuttle worden voorzien. De extra betaaloptie komt volgens manager e-commerce Richard Beukeboom vooral van pas wanneer klanten producten als vleeswaren, kaas en ongesneden groenten en fruit kopen, waarbij het gewicht de prijs bepaald. “Wij zorgen dat het bedrag op de bon precies klopt met de geleverde hoeveelheden en dat klanten kunnen nalopen of de bestelling klopt, voordat ze betalen.”

Spar verwerkt momenteel 130 tot 140 orders per week, waarbij de gemiddelde besteding rond de negentig euro ligt. Zowel klanten als ondernemers moeten nog wennen aan het online platform, stelt directeur Sjaak Kranendonk tegenover Distrifood. “Maar uiteindelijk biedt internet ons wel de kans om te groeien. Die kans willen we niet laten lopen.” De supermarktketen wil in 2015 nog eens zestig tot tachtig winkels op het online platform aansluiten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!