Consumentenvertrouwen neemt verder toe

Het Nederlandse consumentenvertrouwen is in februari opnieuw verbeterd. Het saldo van het percentage positieve en negatieve antwoorden staat deze maand op -10, vijf punten meer dan in januari. Dat blijkt uit dinsdag gepubliceerde cijfers van het CBS. Sinds juli 2013 is de stemming vrijwel onafgebroken verbeterd.

Vooral de koopbereidheid van consumenten nam toe, omdat de tijd voor het doen van grote aankopen als wasmachines en televisie veel minder ongunstig gevonden wordt. Daarnaast zijn consumenten minder negatief over hun eigen financiële situatie dan in december. De deelindicator koopbereidheid steeg daarom met drie punten naar -12.

Consumenten zijn in februari even negatief over het algemene economische klimaat als afgelopen maand. Deze deelindicator blijft staan op -6. Consumenten zijn voor de vierde maand op rij optimistisch over de economische situatie in de komende twaalf maanden, al zijn ze in februari wel minder positief dan in januari. Het oordeel over de afgelopen twaalf maanden verbeterde wel.

Eerder: Consumentenvertrouwen blijft groeien

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!