Volvo benut auto als bezorgadres

Consumenten met een Volvo kunnen in de toekomst hun bestelling tot in de auto laten bezorgen. Het Zweedse automerk introduceert de zogenoemde ‘roam delivery’ service komende week op het Mobile World Congress in Barcelona.

Volvo-bezitters kunnen dankzij een nieuwe sleuteltechnologie hun auto opgeven als afleveradres, wanneer zij online winkelen. Wanneer de bestelling is geplaatst ontvangt de bezorger via de Volvo On Call-app een digitale sleutel van de auto, waarmee hij tijdelijk toegang heeft tot de auto van de klant. Wanneer de bestelling is bezorgd, verdwijnt deze digitale sleutel.

Volvo wil met deze service inspelen op de zestig procent van de consumenten die vorig jaar hinder ondervond bij de bezorging van online aankopen. Daarnaast wijst het automerk op de kostenpost voor bezorgers als gevolg van het mislopen van de klant bij het bezorgen van bestellingen. “Door de auto te gebruiken als afleverpunt met behulp van digitale sleutels, is het nu mogelijk om producten te bezorgen naar personen in plaats van alleen naar plekken”, stelt cio Klas Bendrik.

Bekijk beelden van de nieuwe sleuteltechnologie op onze Facebookpagina.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!