EMTÉ-ondernemers liggen met moederconcern Sligro in de clinch over de kosten van een nieuw loyaliteitssysteem. Dat meldt bronnen aan Distrifood. De klantenkaart wordt begin mei gelanceerd.
In eerste instantie wezen de supermarkteigenaren de invoering van het loyaliteitssysteem af vanwege de hoge bijdrage in de kosten die zij moeten leveren. Desondanks lanceert Sligro de klantenkaart en bijbehorende mobiele applicatie en legt het concern de rekening van de kosten volgens de zelfstandige ondernemers op een andere manier bij hen neer. Dat gebeurt via posten waarover zij met hun instemmingsrecht geen veto kunnen uitspreken.
Voorzitter Cees Vader van het bestuur van EMTÉ wil niet reageren op de situatie. Sligro zegt dat er geen sprake is van een conflict. Ondernemers zijn juist enthousiast over het loyaliteitsprogramma, stelt een woordvoerder. De definitieve invoering is volgens hem afhankelijk van het verloop van de testen die nog plaatsvinden.
'EMTÉ-supers botsen met Sligro over klantenkaart'
Gepubliceerd op 25 februari 2014 om 00:00
Reacties 0