'EMTÉ-supers botsen met Sligro over klantenkaart'

EMTÉ-ondernemers liggen met moederconcern Sligro in de clinch over de kosten van een nieuw loyaliteitssysteem. Dat meldt bronnen aan Distrifood. De klantenkaart wordt begin mei gelanceerd.

In eerste instantie wezen de supermarkteigenaren de invoering van het loyaliteitssysteem af vanwege de hoge bijdrage in de kosten die zij moeten leveren. Desondanks lanceert Sligro de klantenkaart en bijbehorende mobiele applicatie en legt het concern de rekening van de kosten volgens de zelfstandige ondernemers op een andere manier bij hen neer. Dat gebeurt via posten waarover zij met hun instemmingsrecht geen veto kunnen uitspreken.

Voorzitter Cees Vader van het bestuur van EMTÉ wil niet reageren op de situatie. Sligro zegt dat er geen sprake is van een conflict. Ondernemers zijn juist enthousiast over het loyaliteitsprogramma, stelt een woordvoerder. De definitieve invoering is volgens hem afhankelijk van het verloop van de testen die nog plaatsvinden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!