Het Nederlandse modemerk Mexx haalt zijn webwinkel per 1 maart 2014 offline. Dat laat chief creative officer Julia Hansen weten aan FashionUnited. “We gaan 'nee' zeggen tegen plannen die geen waarde toevoegen.”
Hoewel de verwachtingen volgens haar hooggespannen waren toen Mexx ongeveer een jaar geleden een nieuwe webwinkel liet bouwen, stellen de online activiteiten teleur. Volgens Hansen is het onzin dat Mexx met de webshop stopt wegens betalingsproblemen, zoals affiliate marketingbureau Zanox zijn partners had laten weten.
Zo werkt het modemerk volgens haar aan een nieuwe online shop. “We komen liever over een tijdje terug met een platform waar het geweldig is om te winkelen, dan dat consumenten naar een webshop blijven gaan waar we allesbehalve trots op zijn”, stelt Hansen. Daarnaast is Mexx volgens de chief creative officer uiteindelijk een modemerk. “E-commerce is geen groot deel van ons bedrijf.”
Het openhouden van de webwinkel tot de nieuwe klaar is, is geen optie. “Dat hebben we al gedaan, maar het beviel ons niet, dus we hebben geen keuze”, zegt Hansen. De webshop is volgens haar niet interactief en dynamisch, niet geschikt voor video’s en geeft artdesigners niet de mogelijkheid om te laten zien waar Mexx voor staat. “We zijn ons bewust van de competitieve markt. Dus alles wat we doen moet uniek zijn.”
Reacties 0